اصول اولیه طراحی مناسب و ساخت جستجوگر
نوشته شده توسط : کیانا وکیلی

جستجوگرها در نحوه زیر و رو کردن اینترنت و تفسیر محتوا محدود هستند. یک صفحه اینترنتی همیشه جوری که در چشم من و شما دیده می شود در چشم یک جستجوگر دیده نمی شود. در این قسمت، ما روی ابعاد تکنیکی مشخص ساخت (یا اصلاح) صفحه ها به گونه ای تمرکز می کنیم که هم مناسب جستجوگرها و هم مناسب انسان های بازدیدکننده ساخته بشوند و برای آن ها یکسان به نظر برسند. این بخش را با برنامه نویسان، سازندگان و طراحان اطلاعاتتان به اشتراک بگذارید تا تمامی احزاب مشغول در حوزه ساخت سایت با هم یک دید داشته باشند و در یک جایگاه قرار بگیرند.

 

 

محتوای قابل فهرست شدن

برای این که در لیست جستجوگرها عملکرد بهتری داشته باشید، مهم ترین محتوای شما باید دارای فرمت HTML باشد. عکس ها، فایل های فلش، اپلت جاوا و سایر محتوای بدون متن معمولا برعکس پیشرفت تکنولوژی در این زمینه توسط فهرست سازان جستجوگرها نادیده گرفته می شوند یا بی ارزش جلوه می کنند. راحت ترین راه برای تضمین این که کلمات و عباراتی که برای بازدیدکنندگانتان به نمایش می گذارید دیده بشوند این است که در نوشته HTML صفحه آن ها را جای دهید. هر چند که روش های پیشرفته تری برای آن هایی که تقاضای فرمت یا سبک نمایش بصری بهتری دارند، موجود می باشد:

  • از alt برای عکس هایتان استفاده کنید. در فرمت گیف، jpg یا png به صورت "ویژگی های alt" عکس هایی را در HTML اختصاص دهید تا به جستجوگرها توضیحی متنی در مورد محتوای بصری ارائه دهید.
  • جعبه های جستجوی ضمیمه با لینک های انتقالی
  • ضمیمه های فلش یا جاوا با متن روی صفحه
  • رونوشتی برای متحوای ویدیویی و صوتی ارائه کنید و این کار را در صورتی انجام دهید که کلمات و عبارات مورد استفاده به منظور فهرست شدن توسط جستجوگرها استفاده شده باشند

دیدن سایتتان به صورتی که جستجوگرها آن را می بینند

بسیاری از وبسایت ها مشکلات بخصوصی با محتوای قابل فهرست شدن دارند پس چک کردن مجدد عاری از لطف نیست. با استفاده از ابزاری مانند کش (مخزن) گوگل، SEO-browser.com و MozBar می توانید ببینید چه عناصری از محتوایتان مرئی هستند و در جستجوگرها فهرست شده اند. نگاهی به کش متن گوگل از صفحه ای که همین الان دارید می خوانید بیندازید. می بینید که چقدر ظاهر متفاوتی دارد؟

وای! ما اینطور دیده می شویم؟

با استفاده از قابلیت کش گوگل، ما می توانیم بفهمیم که در چشم یک جستجوگر، صفحه اینترنتی شامل تمامی اطلاعات مفیدی که ما می توانیم ببینیم نمی شود. این تفسیر ارتباط را برای جستجوگرها سخت می کند.

ساختارهای لینک قابل فهرست شدن

درست همانطور که جستجوگرها نیاز به دیدن محتوا به منظور تشکیل لیستی از صفحات در فهرست های بر اساس لغات کلیدیشان دارند، در درجه اول نیاز به دیدن لینک ها برای یافت محتوا دارند. ساختار یک لینک فهرستی، آنی که به فهرست سازان اجازه دهد مسیرهای یک وبسایت را مرور کند، برای آن ها در پیدا کردن تمامی صفحه های یک وبسایت حیاتیست. صدها هزار سایت اشتباه بزرگ ساخت مسیر حرکتشان به راه هایی که جستجوگرها به آن دسترسی ندارند را مرتکب می شوند و به این صورت تواناییشان در فهرست شدن صفحاتشان در فهرست جستجوگر را از بین می برند. در پایین، ما این که چگونه این مشکل ممکن است رخ دهد را ترسیم کرده ایم:

 

در مثال بالا، فهرست ساز گوگل به صفحه A رسیده و لینک هایی را به صفحات B و E می بیند. هر چند، با این که C و D ممکن است صفحات مهمی روی سایت باشند، فهرست ساز راهی برای دسترسی به آن ها ندارد (و حتی نمی داند که آن ها وجود دارند). دلیل این مسئله این است که لینک های فهرستی و مستقیمی برای اشاره به صفحات C و D وجود ندارند. تا جایی که به گوگل مربوط می شود، آن ها اصلا وجود خارجی ندارند! محتوای خوب، هدف گذاری خوب لغات کلیدی و بازاریابی مناسب در صورتی که فهرست سازان نتوانند در درجه اول به پیجتان دسترسی یابند هیچ فایده ای ندارد.

آناتومی یک لینک

 

برچسب های لینک می توانند شامل عکس، متن یا اجسام دیگر شوند و تمام این ها ناحیه ای در صفحه ارائه می کنند که می شود روی آن کلیک کرد و کاربران می توانند درگیر آن شوند تا به صفحه ای دیگر جا به جا شوند. این لینک ها عناصر قابل انتقال اصلی در اینترنت هستند و به عنوان هایپرلینک شناخته می شوند. در شکل بالا، برچسب "<a" نشانگر شروع یک لینک می باشد. محل ارجاع لینک به مرورگر (و جستجوگرها) می گوید که لینک به کجا اشاره می کند. در این مثال به URL مربوط به http://www.jonwye.com ارجاع شده است. سپس، بخش مرئی لینک برای بازدیدکنندگان که متن لنگر در دنیای سئو نام دارد، صفحه ای را که لینک به آن اشاره می کند را توصیف می کند. صفحه ای که به آن لینک وجود دارد مربوط به کمربندهایی سفارشی هستند که توسط جان وی ساخته می شوند و از آن جهت است که اگر متن لنگر را ترجمه کنیم عبارتی به این صورت خواهیم داشت "کمربندهای طراحی شده سفارشی جان وی." برچسب "</a> " به لینک خاتمه می دهد تا متن لینک شده را بین برچسب ها محدود کند و از شامل شدن سایر عناصر لینک در صفحه جلوگیری کند.
این ساده ترین فرمت یک لینک می باشد و به طور فوق العاده ای برای جستجوگرها قابل فهم است. فهرست سازان می دانند که باید این لینک را به نمودار لینک جستجوگر اضافه کنند و از آن برای محاسبه متغیرهای وابسته به جست و جو (مانند پیج رنک گوگل) استفاده کنند و آن را برای فهرست محتوا به صفحه ارجاع شده دنبال کنند.

این پست ادامه دارد ...

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/58/%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84+%D8%A7%D9%88%D9%84%D9%8A%D9%87+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8+%D9%88+%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA+%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88%DA%AF%D8%B1/





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: